Zoeken
 


Petroleum Engineer: Boorplatform gesaboteerd, hulpboringen maken lek groter

Laatste wijziging: maandag 21 juni 2010 om 14:11, 1587 keer bekeken Print dit artikel Bekijk alle nieuws feeds van onze site
 
maandag 21 juni 2010

Een voormalige Amerikaanse petroleum engineer (expert olie/gasboringen) spreekt 'Illuminati-insider' Lindsey Williams, die in een recent interview met Alex Jones (Infowars/Prison Planet, 10 juni) beweerde dat zijn bronnen hem hadden gezegd dat de olieramp in de Golf van Mexico echt een ongeluk is, fel tegen. 'Onzin!' schrijft de engineer, die om privacyredenen niet bij name genoemd wil worden. 'Zijn 'vriend' vertelt hem niet de waarheid. Dit is absoluut doelbewuste sabotage, een bewust gecreëerde ramp.'

De petroleum engineer werkte volgens eigen zeggen ooit voor de concerns Halliburton en BJ Hughes. Het feit dat zowel Goldman Sachs als Tony Hayward, de uitvoerend directeur van BP, kort voor de ramp een groot deel van hun aandelen verkochten, zegt volgens hem genoeg. 'Waarom zouden ze dat doen, tenzij ze wisten wat er zou gaan gebeuren?'

Via de media werd aanvankelijk gezegd dat het gat zich op 1500 meter diepte bevindt, en dat er daaronder tot 4 kilometer diep geboord werd. Later werd dit volgens de engineer zomaar ineens bijgesteld naar 9 kilometer diepte. Het officiële verhaal van de explosie op het Deepwater Horizon boorplatform kan volgens hem dan ook niet kloppen.

'Het verhaal gaat dat de tool-pusher (de man die de leiding heeft over het boorplatform) om 11.00 uur 's ochtends een fikse ruzie had met vertegenwoordigers van de oliemaatschappij. Deze ruzie ging over het gebruik van zout water in plaats van boormodder om de put dieper te maken. Er wordt gebruik gemaakt van boormodder omdat het gewicht hiervan kan worden aangepast aan de verschillende drukniveau's die je tegen komt bij het boren. Soms kom je namelijk gasbellen tegen, en het gewicht van de modder plus de hoeveelheid hiervan in de pijp creëert hydrostatische druk waardoor een plotselinge uitbarsting wordt voorkomen.'

'Toen, om 11 uur 's avonds, ontplofte het platform, waarbij er onmiddellijk 11 mensen omkwamen. 11 / 11 / 11... vreemd.'

Ramp móet doelbewust gepland zijn

'Hoe dan ook, in de media verscheen het verhaal dat de veiligheidsventielen die een uitbarsting moesten voorkomen, gefaald hadden, en dat ze niet bij de knop konden komen om deze systemen in werking te stellen. Dat is grote onzin. Op deze boorplatforms bevinden zich gassensoren en allerlei andere beveiligingsmaatregelen die dagelijks worden gecontroleerd door mannen, die een hele checklist moeten afgaan en deze persoonlijk moeten aftekenen.'

'Je wordt pas een tool-pusher als je járen op een boorplatform hebt gewerkt en iedere taak op dat platform door en door kent. Daarom begrijp ik er niets van dat hij naar de vertegenwoordigers van de oliemaatschappij heeft geluisterd. Het ging tenslotte om de veiligheid van het platform, de werknemers en van hemzelf. Maar hierdoor begrijp ik wél waarom BP 11 mensen van het platform haalde en er 11 anderen voor terugbracht: BP plaatste geld bóven veiligheid. Daarnaast werden er 3 of 4 dagen vóór de ramp al problemen gemeld. Het kan dus niet anders dat iemand of meerdere mensen wilden dat het fout zou gaan. Alles werd doelbewust gedaan om deze ramp te veroorzaken.'

Volgens de engineer is het logisch dat de 'top kill' operatie, waarbij gepoogd werd om het lek met beton af te sluiten, mislukt is. 'Op 1500 meter diepte heerst een enorme druk die onderzeeërs in elkaar kan persen. Ook is het er net zo koud als bovenop de Mount Everest. Iedereen die ooit in de Golf heeft geboord had dus kunnen weten dat het beton op die diepte onmiddellijk zou bevriezen.'

Lek en scheuren in de zeebodem worden groter

Door de enorme kracht waarmee zand en sedimenten uit het lek spuiten wordt het lek volgens hem alleen maar groter. 'Dat werkt als een zandstraler,' verklaart hij. 'En als je opgelet hebt dan zie je dat de druk alleen maar hoger wordt, ondanks het feit dat het gat eveneens groter wordt. Dat zou juist andersom moeten zijn: hoe kleiner het gat, hoe hoger de druk; hoe groter het gat, hoe lager. Maar dat is dus niet gebeurd.'

Volgens Lindsey Williams gebruikten ze bij de mislukte 'top kill' operatie pompen met een vermogen van 30.000 pk. Tijdens de operatie ontdekten ze dat er waarschijnlijk een breuk in de oliepijp onder het lek (in de zeebodem) zit, en dat de modder de zeebodem nog verder had doen scheuren. 'Die pijp had vóórdat ze verder waren gaan boren in cement moeten zitten,' merkt de engineer op. 'Tevens waren er geen 'O' ringen geplaatst die de verschillende pijpdelen met elkaar verbinden. Dit zaakje stinkt enorm, want waar het maar mogelijk was zijn ze bewust nalatig geweest. Overlevenden van de ramp getuigen dat ze op straffe van overplaatsing gedwongen waren om tijd en kosten te besparen.'

Tijdens de Prison-Planet uitzending zei Williams dat er een waar spinnenweb van breuken in de zeebodem is ontstaan, en dat er uit minstens zes verschillende scheuren olie lekt. 'Die scheuren zijn ontstaan tijdens de uitbarsting van de bron en werden erger toen ze daarna modder in de boorput gingen spuiten, zo'n 300 meter onder de zeebodem. Dat veroorzaakte dat web van breuken waar Williams het over had. Door deze breuken komt er nog veel meer olie en gas in de Golf terecht.'

Abiotische olie uit kern van de Aarde

Ondertussen heeft BP al miljoenen liters van uiterst giftige oplosmiddel Corexit gebruikt om de ware ernst van de ramp te verhullen. Ook vliegverboden boven de Golf, het tegenhouden van verslaggevers en het dreigen met arrestatie van iedereen die met een camera bij de kust durft te verschijnen zijn middelen om de ernst van de situatie verborgen te houden.

Buitengewoon verontrustend is het vermoeden van de engineer dat het Deepwater Horizon platform zogenaamde 'abiotische' olie -met daarin verschillende soorten gassen- heeft aangeboord. 'De druk waarmee deze stoffen uit het lek worden gestuwd is afkomstig van nabij de kern van de Aarde. Het is te vergelijken met een enorm olie-en gasreservoir bovenop de top van een vulkaan en dat zichzelf voortdurend aanvult. Dat is de reden waarom de druk niet afneemt.' Volgens Lindsey Williams was deze druk tijdens de explosie al een onvoorstelbare 70.000 psi (per vierkante inch).

Kernbom zal situatie veel erger maken

'Er is gesproken over het laten ontploffen van een kernbom,' gaat de engineer verder. 'Williams zei dat ze overwegen om één of twee hulpputten te boren, om zo de druk in het lek te verminderen. Dit zal de zaken echter alleen maar erger maken omdat de scheuren in de zeebodem daardoor groter zullen worden. In andere situaties kunnen hulpboringen zo'n lek inderdaad ontlasten, maar ik herhaal: dit is géén reservoir. Nogmaals: dit is géén reservoir, het komt uit de kern van de Aarde.'

'Rusland heeft in het verleden vergelijkbare problemen gehad bij het boren op zeer grote diepte. Zij hebben de nucleaire optie met succes toegepast, maar dat was bij grondboringen en niet 1500 meter onder de zeespiegel. Wat de Russen deden zal daarom in de Golf niet gaan werken. Ook de druk van het water is simpelweg te hoog , en dan heb ik het nog niet eens over de ijskoude temperaturen.'

'Als ze toch voor een kernexplosie kiezen om het gat te dichten dan worden de zaken nóg veel erger. De vrijgekomen olie en gassen zouden hierdoor kunnen ontploffen, waardoor de hele zeebodem opengereten wordt, zodat de aardas zou kunnen verschuiven of de hele planeet gaat waggelen. Ook zou er een enorme tsunami kunnen ontstaan, en gezien alle aardbevingen en actief geworden vulkanen van de laatste tijd... tel dat op bij de tectonische platen die zich aan de monding van de Mississippi bevinden, en je zou een wereldwijde ramp kunnen ontketenen.'

Ramp doet denken aan 2e bazuin Openbaringen

'Kortom, dit probleem zal nooit worden opgelost. Ik heb de suggestie gedaan om een enorme koker te bouwen en deze over het lek te plaatsen, en met behulp van grote pijpen de vrijkomende olie op te vangen in tankers. De gassen kunnen dan worden afgebrand. Zo'n koker zou van onscheurbaar plastic gemaakt kunnen worden en door middel van onderzeeërs op zijn plek kunnen worden gebracht.'

'Het is dat de eerste bazuin (uit het Bijbelboek Openbaringen) nog niet geklonken heeft, anders zou ik zeggen dat dit al het tweede bazuinoordeel is: een grote brandende berg die in de zee wordt geworpen, waardoor het derde van de zee in bloed verandert, het derde deel van het zeeleven afsterft en het derde deel van de schepen vergaat (Opb.8:8). Ik hoop dat men nu een beter beeld heeft van hoe erg de situatie eigenlijk is en ook dat de mensen beseffen dat de problemen voorlopig nog niet zullen worden opgelost.'


Xander

Bron: Steve Quayle



Bron: xandernieuws

Voeg toe aan: