Waar u straks ook gaat in Europa, de camera's zullen u volgen.
Onder het mom van de wetenschappelijk aangetoonde drogreden 'Co2' wil de EU de uitstoot van dit volstrekt ongevaarlijke natuurlijke gas halverwege deze eeuw met 60% hebben verminderd. Om dit te bereiken moet 60% van het goederenverkeer dat meer dan 300 kilometer moet afleggen van de weg het schip en het spoor op, waar de Europese regenten in Brussel € 1,5 biljoen voor uit willen trekken om dit te verbeteren. Zo wordt er tot 2020 € 550 miljard gestoken in onder andere hogesnelheidslijnen, en 30 jaar later moeten alle belangrijke luchthavens op het spoor zijn aangesloten. Het vliegverkeer moet voor 2/5 overschakelen op het kostbare landbouwgronden opslurpende biobrandstof.
Wie gaat dat allemaal betalen? Hoofdzakelijk u en ik, de autorijder. Om al deze plannen te financieren komt er vanaf 2014 bovenop de nationale lasten een Europees electronisch tolsysteem. Ook moeten de lidstaten hogere belastingen en transportheffingen doorvoeren om de kosten van wegenbouw en geluids- en milieumaatregelen te betalen. Overigens is in Nederland het hele wegennet al meerdere malen betaald uit de geheven nationale belastingen en accijnzen.
De plannen zijn opgesteld door de Europese Commissie, oftewel de Europese versie van de 'Opperste Sovjet', de niet-gekozen autoritaire ware machthebbers van de EU. Dat betekent dus naar alle waarschijnlijkheid dat de plannen zullen worden uitgevoerd, of er nu protesten tegen komen of niet. Het enige wat de Europese dictatuur in Brussel nog kan stoppen om onze levens nog meer te controleren, te dicteren en te bepalen is het uiteenvallen en/of de instorting van deze hele onzalige Unie. Voor de vrijheid van de Europese burgers en het kleine restje soevereiniteit dat onze landen nog over hebben kan dit niet snel genoeg gebeuren.
Bron: xandernieuws.punt.nl