Telefoniste BP: Klachten en informatie worden niet doorgegeven aan hoge heren

Laatste wijziging: zondag 20 juni om 14:09, 3790 keer bekeken
 
Groningen, zondag 20 juni 2010

Een medewerkster van het BP Call Center in Houston heeft gemeld dat het bedrijf niets doet met telefoontjes van bezorgde burgers. Klachten worden soms niet eens genoteerd.

Onherkenbaar in beeld gebracht deed de telefoniste, voor de gelegenheid 'Janice' genaamd, haar verhaal in het Amerikaanse tv-programma 11 News. Het callcenter waar ze voor werkt, is een hotline voor het zogenaamde Vessel of Opportunity Program en tevens bedoeld voor burgers om tips door te geven om de olieravage op te ruimen. Deze telefoonlijn staat volgens Janice de hele dag roodgloeiend. Letterlijk zegt ze:

'Wij registreren al uw informatie', maar dan heb we niks om hen te geven, niets. Wij zijn een afleidingsmanoeuvre om hen tegen te houden werkelijk het hoofdkantoor te bereiken, de hoge heren. Ik wil niet emotioneel worden, maar het is zo frustrerend voor de mensen die echt in de dat gebied leven, dat er niets wordt gedaan om ze te helpen.

De helpdeskmedewerkster ziet ook om zich heen dat collega's soms niet eens notities maken, omdat ze toch weten dat de telefoontjes niet worden doorgebrieft. "Ze schrijven dat gewoon ‘bla bla bla’ op, geen informatie maar gewoon bla bla bla."



Bron: joop.nl